tirsdag 24. juli 2012

«Little Steven» inviterte til rock and roll-fest

POPULÆR: Forfesten falt i god smak hos crewet. - De er min norske familie, sier «Little Steven» selv. Foto: Kristian Helgesen/ VG(VG Nett) Før konserten på Valle Hovin inviterte «Lilyhammer»-stjernen Steven Van Zandt sine norske kollegaer til fest. 
Artisten inviterte selv skuespillerne fra «Lilyhammer»-serien til en forfest backstage, som han kalte for «Little Stevens underground garage» med undertittelen «Maximum rock and roll».

- Jeg måtte bare invitere alle i dag. De er min norske familie, så når jeg er i Norge vil jeg naturligvis se de mest mulig. Norge er som mitt andre hjem nå, sier han til VG Nett.

Helt fornøyd med været er Van Zandt imidlertidig ikke.

- Hva skjer med at det regner? Jeg er overrasket, det var jo en så fin dag tidligere i dag! Men jeg tror ikke det kommer til å ha så mye å si. I regn eller sol, vi spiller uansett.
- Ikke overrasket

Marian Saastad Ottersen var på forfesten og er ikke overrasket over at Steven van Zandt har invitert til fest.

- Jeg og samboeren min var på Bruce-konsert i Los Angeles når de spilte der. Vi var først i New York der vi ble invitert hjem til Steven, og etterpå inviterte han oss med til konserten de skulle spille i LA. Da ble samboeren min og jeg invitert backstage og fikk møte Bruce og hele bandet.

Ottersen har vært på flere av konsertene og kjenner godt til Van Zandts påfunn.

- Det er veldig typisk Steven å invitere alle. Vi er blitt som en stor familie, sier hun.

Steinar Sagen har kommet for å se Van Zandt og har drømmer om å danse på scenen med artisten.
- Jeg er mest fan av Steven. Jeg er ikke megafan av Bruce. Men jeg blir veldig lett revet med, men det er mer av stemningen, og ikke musikken som gjør det. Min største drøm er å bli dratt opp på scenen for å danse til «Dancing in the dark»!

Uoppklarte rykter

Det er tidligere vært rykter om at Bruce Springsteen og Van Zandt skal opptre på 22. juli-minnemarkeringen på Rådhusplassen.

Van Zandt vil fortsatt ikke bekrefte ryktene.

- Vi diskuterer fortsatt om vi skal spille i morgen. Vi får se, vi får se! ler han.

- Tror du at Bruce Springsteen ble en enda større Norgesvenn etter at du spilte i Lilyhammer?

- Jeg tror ikke det går ann å være større enn Bruce er i Norge! Han har mange fans her, og jeg er veldig entusiastisk for konserten vi skal spille i dag.

Over 40.000 har tatt turen til Valle Hovin i hovedstaden for å få med seg den første av tre utsolgte Bruce Springsteen-stadionkonserter i Norge.

Hentet fra: vg.no

Remi Lurud